Op naar Canada

21 juni 2019 - Edmonton, Canada

Donderdag 20-6-2019                                                           Edmonton

Gisteravond heb ik het eerste wildlife gespot…ok, het was een konijntje dat op het gras zat bij het hotel in Schiphol, maar toch een goed begin. Nu maar afwachten  welke dieren ik komende weken nog meer aan mijn lijstje kan toevoegen.

Dit heb ik vanmorgen geschreven, ruim 24 uur geleden. Het was dus een hele lange dag.

Het inchecken van de koffer duurde heel erg lang. Ik heb er 40 minuten over gedaan, er stond een enorme rij. De beveiliging en de douane was samen binnen 10 minuten gepiept, lekker snel dus.

De lange vlucht naar Toronto duurde 7,5 -8 uur. Op zich was er niks bijzonders te vermelden. Heel fijn altijd als je in een vliegtuig zit.

In Toronto had ik 4,5 uur om over te stappen op mijn vlucht naar Edmonton. In de terminal voor binnenlandse vluchten is niet echt heel erg veel te beleven. Ik heb als eerste het simkaartje in de telefoon gedaan van Arieli of wel AT&T, dat had ik in de VS besteld. Ik kan voor omgerekend €52, onbeperkt bellen, internetten en sms-en in de VS, Canada en Mexico. Alleen SMS-en naar Nederland lijkt het niet echt goed te doen, maar ik kan natuurlijk altijd appen.

De gate werd tussendoor nog een keer veranderd, en moest ik weer helemaal naar de andere kant van de terminal, maar ik had de tijd en een stuk lopen is ook wel fijn na zo’n lange zit.

De vlucht van 4,5 uur naar Edmonton verliep wat moeizamer. We vertrokken op tijd vanaf de gate, maar toen kwamen we in de file terecht. Er stonden zo’n 15 vliegtuigen voor ons te wachten om ook op te stijgen. Doordat het heel erg slecht weer was verliep het niet zo soepel. Uiteindelijk zijn we 3 kwartier te laat vertrokken, er stonden toen nog zeker 12 vliegtuigen achter ons te wachten.

Onderweg hadden we veel turbulentie, mijn stoel kon niet naar achteren en het schermpje deed het niet. Wel had ik veel beenruimte, dat was wel weer erg fijn.

We kwamen pas om 9 uur ’s avonds aan (en het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland), ik heb dus een soort nachtdienst gevoel. Ik heb wel even een powernap van 20 minuten gehad in het vliegtuig.

De bagage, kwam redelijk snel maar we moesten 2 keer naar een andere bagageband.

Gelukkig was ik de enige bij het autoverhuurbedrijf en dat ging dus ook lekker snel.

Ik heb een super de luxe, splinternieuwe witte Toyota Corola. Er zit een zonnedak in (nou regent het en in de Rockies heeft het gisteren gesneeuwd, maar dat mag de pret niet drukken), ok moet ik de auto starten met een startknop. Nu is het dus zaak ok de sleutel niet in de auto te laten liggen. Daar moet ik nog even een routine voor verzinnen.

Ik ga zo douchen en mijn bed in.

Morgen weer een lange dag met 650 km rijden en weer een andere tijdszone, weer een uur vroeger.