Familie weekend

9 juli 2019 - Fort McMurray, Canada

Maandag 8-7-2019                                                                   Fort McMurray

Gisteren is een deel van de familie al naar huis gereden en mijn nichtje en ik zijn nog een nacht in de cabin gebleven. Nadat we de familie hadden uitgezwaaid zijn Natasha en ik naar Sir Winston Churchill Provincial Park gereden. Dat ligt ongeveer 50 km verderop vlak bij de plaats Lac La Biche (het meer heet ook zo), het is een soort eiland in het meer. Er zijn kampeerplaatsen en wat trails. Het regende een beetje maar we hebben wel gepicknickt langs het meer met uitzicht op Pelican Island. Daarna zijn we gaan wandelen, we dachten dat we langs het water zouden lopen maar het pad liep door het bos en wordt duidelijk niet vaak gebruikt. Af en toe hadden we een prachtig uitzicht op het meer.

Volgens het bord zo de tocht iets meer dan 2 km zijn, maar we hebben er 2 uur over gedaan, het was dus iets meer dan 2 km. Het was een erg mooie wandeling. We hebben veel libelles gezien en een konijn en eekhoorntjes, erg schattig.

Toen we weer terug reden zagen we langs de kant een vos, we hadden er op de heenweg ook al 2 gezien maar die waren zo weg. Nu bleef de vos langs de weg lopen. Het leek of hij last had van één oog want hield hem dicht. Maar het was erg bijzonder om zo maar een vos te zien. Vorige jaar had ik ook al een vos gezien toen ik op een zondagochtend naar het werk fietste, die liep langs de spoorlijn.

Vandaag zijn we rond half 11 richting Fort McMurray gereden, een rit van zo’n 3 uur. Maar het was erg rustig op de weg en ik heb ruim 200 km gereden met de cruise controle aan en zonder een pedaal aan te hoeven raken, een was een makkelijk ritje. Na zo’n 2 uur gaf de auto weer aan met een signaaltje en een melding of ik misschien een pauze wilde nemen. Nu heb ik die melding op de foto gezet. Het blijft grappig dat je auto je vraagt of je een pauze wil.

Mijn oom is er ook en ik heb hem al meer dan 4 jaar niet gezien. Maar zoals bij mijn nichtje en familie voelt het altijd alsof ik hen vorige week nog heb gezien.

Vanmiddag de was en boodschappen doen. Lekker rustig aan dus.