richting de Rocky Mountains

4 juli 2019 - Golden, Canada

Woensdag 3-7-2019                                                                                      Golden

Zo als verwacht was het een lange reis dag vandaag, maar zo mooi. De uitzichten die je hier hebt zijn vaak spectaculair. Mooie meren, snelstromende beekjes en rivieren, hoge bomen, rotsen en prachtige bergen, met en zonder sneeuw en schitterende dalen.

Ik heb nu, in 2 weken al meer kilometers gemaakt met de auto, dan ik thuis in een heel jaar doe (4000 km). Nou zijn de kilometers hier anders, nee niet korter, maar vaak wel relaxter rijden. Ook al vond ik het erg druk op de weg en er waren veel wegwerkzaamheden. Hier is het seizoen om die uit te voeren ook veel korter dan bij ons. En als je zo’n 650 km rijdt, kom je de werkzaamheden vanzelf tegen.

Ik heb qua weer niet te klagen gehad vandaag. De temperatuur lag tussen de 12 en de 27 graden en ik heb zon en bewolking gehad en een enkel spatje.

Hopelijk hebben ze geen gelijk met het weer voor morgen, er is regen voorspeld, de hele dag en nog geen 10 graden…uh, ik had mijn vest toch echt thuis gelaten. Nou ja, anders koop ik wel iets warms. Het zou wel jammer zijn als het zou regenen, ik ga morgen de Icefield Parkway rijden, misschien ga ik eerst nog naar Morraine lake en Lake Louise, ik ga dan wel al vroeg weg, zo rond 7 uur, dan ben ik een uur later bij het meer.

Onderweg ben ik gestopt bij een subway om iets te eten, ik had geen zin in weer een hamburger. Ik had een chicken combo, een broodje met kip en groente en kaas (een klein beetje maar), met een 21oz drankje, dat is dus bijna 650 ml frisdrank, en 2 koekjes of een zakje chips. Rare combinatie maar goed. Ze hadden gelukkig ook frisdrank die niet zo zoet was.

Volgens de borden moeten je oppassen voor overstekend wild; mountain goat, moose, elk, deer, bighorned sheep, maar het enige wildlife dat ik heb gezien is één of ander knaagdier en muggen. Ze beloven dus van alles maar er komt niet veel. Hopelijk morgen wat meer wildlife.