Relaxen met de familie

7 juli 2019 - Plamondon, Canada

Zaterdag 6-7-2019                                                                                       Plamondon White Sands Resort

Vandaag een lekker rustig dagje. Na een weerzien met mijn familie na 3 jaar, ook al voelt het altijd alsof we elkaar vorige week nog hebben gezien.

We hebben eerst ontbeten en zijn daarna in hun kano gaan varen op Lac la Biche, het meer waar we aan zitten.

We zagen verschillende vogels, er zijn ook vogels (little gull) die in het water duiken dor zich als een steen te laten vallen, heel grappig om te zien en gaat zo snel dat het bijna onmogelijk is om op de foto te krijgen. Ook zagen we eenden (common Mergenser) en een Grote Blauwe Reiger

Het zou vandaag gaan regenen maar het is de hele dag droog gebleven, maar wel bewolkt. En een aangename 19 graden.

Na ons kano avontuur zijn Natasha en ik gaan wandelen langs het water en op een gegeven moment zagen we vogels in v-vorm aan komen vliegen, het waren zwarte Cormorants (aalsgolvers) en tot onze verbazing werden ze aangevoerd door een Pelikaan. Na deze kwamen er nog meer grote groepen vogels, vaak met Pelikanen in hun midden. Ze streken neer op het meer, er waren meer dan honderd Pelikanen, we horden later dat het er normaal niet zo veel zijn.

Natuurlijk veel foto’s gemaakt en wat filmpjes.

De zonsondergang gisteren gaf een prachtig licht over het meer. Ik weet niet of we dat vandaag gaan krijgen, het is wel heel erg bewolkt.