Afscheid van de Rocky Mountains.

6 juli 2019 - Plamondon, Canada

Vrijdag 5-7-2019                                                                                   Plamondon

Vannacht weer niet echt goed geslapen. Ik ben niet meer gewend dat er meerdere (onbekende) mensen op dezelfde kamer slapen als ik. Het was een nieuw hostel, pas een jaar oud. De bedden zijn stevig en hebben gordijntjes, een lampje, een plankje en wat haken waar je wat aan kan hangen. Er is dus goed over nagedacht. Van mij hadden de douches alleen wat groter gemogen, die zijn heel erg krap, maar ja, ik ben dan ook geen maatje xxs.

Vanmorgen ben ik rond 7.45 uur gaan rijden. Ik ben eerst naar een uitzichtpunt geweest. Het was behoorlijk bewolkt en het regende licht. Daarna naar Maligne Canyon, wat is dat toch indrukwekkend, de kracht van het water dat diepe canyons in de rotsen heeft gesleten. Het water dendert er dan ook aardig doorheen. Echt de moeite waard om naar toe te gaan, zelfs al is het voor mij de 4de keer.

Daarna door naar Medicine lake, ik had gehoopt op wildlife onderweg, maar helaas, geen geluk. Ook de bald eagles waren niet zichtbaar, ze zijn wel aan het broeden maar lieten zich niet zien. Zie ik net op een foto dat er dus een jonge adelaar te zien is. Dus toch. Het meer was aardig vol, voller dan ik ooit had gezien.

Rond kwart voor 10 ben ik richting Plamondon gereden, een gehucht aan een meer waar mijn nichtje een cabin heeft gehuurd voor een paar dagen. Het was volgens de Tomtom 6,5 uur rijden, maar met stops en veel wegwerkzaamheden heb ik er 7,5 uur over gedaan.

Onderweg toch nog een big horn sheep gezien, toch nog wat wildlife.

Ik ga de Rocky Mountains missen net zo als ik Vancouver Island zal missen.

Na de middag ben ik maar heel even wat gestopt. Zelfs mijn auto vroeg of ik geen rustpauze wilde 😊. Ik was in de auto op zoek naar een knopje, dat ik nog niet heb gevonden, maar ik vond wel een usb ingang, ergens onder het dashboard, daar kon ik dus mijn muziek usb in doen. Vanmiddag heb ik dus mijn eigen muziek gehad. De radio hier heeft niet altijd goed bereik, en als je zo ver rijdt, verdwijnt de zender telkens. Die usb ingang zit wel op een hele rare plaats, ik zou hem bij de radio/boardcomputer verwachten, niet ergens onderaan.

Onderweg heb ik heel veel buien gehad, soms maar een beetje en soms hele harde regen. Ik heb temperaturen van 5 tot 19 graden gezien, dat laatste hier waar ik nu zit. En ik heb een paar kuddes bizons gezien, die worden hier gefokt.

Natasha en familie hadden vertraging en komen pas 2 uur na mij aan. Heb ik dus even tijd om dit te schrijven.