Dag 7 21-8-2019 Weer naar huis

21 augustus 2019 - Nijmegen, Nederland

Gisteravond is het een paar keer even droog geweest maar het heeft ook gisteravond vooral geregend en af en toe heel erg hard.

Vanmorgen scheen de zon weer  en ben ik na een full Irish breakfast, tenslotte was het mijn laatste dag in Ierland, om 8 uur in de auto gestapt. Ik had een kwartiertje eerder willen vertrekken maar er was een Amerikaans echtpaar waar ik mee in gesprek was. Het was een klein uurtje rijden naar het vliegveld. Het probleem was alleen dat de auto verhuur bedrijven een stukje verder weg zitten en die weg heeft geen naam. Mijn navigatiesysteem was dus lastig in te stellen, maar ik had een weg in de buurt uitgekozen, echter was het lastig te bepalen waar je naar toe werd gestuurd, dat was dus ergens op een lange weg.

Er stond een flinke file op de rondweg van Dublin door een gekantelde vrachtwagen. Maar gelukkig kon ik snel afslaan dus het oponthoud voor mij was maar een minuut of 5. Maar toen mijn Tomtom mij had genavigeerd naar die ene weg, moest ik dus zelf maar kijken hoe ik verder moest en dat op een druk moment. Maar uiteindelijk ben ik gekomen waar ik wezen moest. Ik wilde een beetje op tijd daar zijn omdat het zo lang had geduurd voordat ik mijn auto kreeg en ik wist dus niet hoe lang het zou duren voordat ik mijn auto weer kon inleveren. Maar dat was dus in een vloek en een zucht gebeurd, nog voordat ik de auto had verlaten stond er al iemand klaar om de auto te inspecteren. Ik kon de tank leeg inleveren, je betaald dan voor een hele volle tank maar voor een lage benzineprijs, €1,15/l. Bij de tankstations is het tussen de €1,40 en de €1,46. Maar ik had goed gerekend en er zat denk ik nog maar zo’n 2-2,5 liter in de tank. Ik heb in totaal 1226 km gereden.

Ik ben met een shuttlebusje naar het vliegveld gebracht. Na mijn bagage te hebben gedropt was ik vrij snel door de beveiliging en weer werd ik gecontroleerd op explosieven of drugs, kennelijk zie ik er toch uit als crimineel 😊. Ook werd er een tas doorzocht, bleek het mijn Tomtom zijn die ze wilden controleren. Maar het verliep allemaal vlot en ik had nog ruim 2 uur voordat het vliegtuig zou vertrekken. Pas een uur voor vertrek zou de gate op de borden vermeld staan dus ben ik maar een beetje gaan rondlopen en heb een koffie en scone gekocht. Maar ruim 5 kwartier van te voren stond de gate er dus al op. Kon ik die kant op lopen.

We konden al snel boarden, meer dan een half uur voor vertrek. We zouden om 12 uur vertrekken en iedereen was er klaar voor, maar helaas, om één of andere vage reden duurde het nog een half uur voordat we vertrokken, maar ik zat naast 2 Nederlandse meisjes, die bleken vorige week op dezelfde vlucht als ik te hebben gezeten naar Ierland toe. We hebben dat half uur gezellig zitten praten.

Toen we eenmaal vertrokken heb ik zitten lezen en naar buiten zitten kijken. We stonden precies op tijd aan de grond, maar dan moet je nog taxiën en wachten totdat de trappen er staan zodat je er uit kunt. Toen kwam de douane, wat een ellende, er stond een enorme rij en omdat ik als één van de laatste was die uitstapte, stond ik vrij achteraan. Die ellende duurde dus ruim een half uur. Voordeel was wel dat mijn koffer er al was toen ik bij de bagageband kwam. Ik had afgesproken dat ik om 4 uur zou worden opgehaald door de taxi. Ik heb dus maar even gebeld dat ik er al was, bleek die man mij al meerdere keren te hebben gebeld, hij stond al op mij te wachten. Voor mij dus erg fijn.

Uiteindelijk was ik iets na half 5 thuis. Nu dus mijn tas uitpakken en weer terug naar de werkelijkheid na een heerlijke bonus vakantieweek. Ierland blijft een schitterend land echt de moeite waard om nog een keer terug te gaan. Deze keer heb ik wel veel regen gehad maar dat is, zelfs voor Ierland, abnormaal. Normaal is er weinig regen in augustus zei de dame van de B&B vanmorgen.