Op Vancouver Island

24 juni 2019 - Fanny Bay, Canada

Zondag 23-6-2019                                                            Fanny Bay, VI

Vanmorgen was ik vroeg wakker, om 4 uur al. Ik was natuurlijk ook vroeg gaan slapen want ik was vreselijk moe. Ik heb echt last van een jetlag, iets wat ik zelden of nooit heb normaal. Ik moet er maar even doorheen. Ik ben nog wel wat blijven liggen maar slapen ging niet meer.

Ik kon zelf mijn koffie zetten en heb hem lekker sterk gezet (anderhalf keer zo veel koffie in het filter dan normaal).

Ik ben om kwart voor 9 gaan rijden, het was nog ruim een uur rijden naar de ferry.  Ik heb daar nog een uurtje moeten wachten, maar heb lekker zitten lezen.

De tocht was 1 uur en 40 minuten en was heel rustig. Ik heb eerst nog een koffie gedronken met wat lekkers erbij. Om 12 uur heb ik een salade genomen, dan had ik iets in mijn maag, behalve de marshmallow/gepofte rijst reep die ik bij de koffie had.

Om 13.00 had ik weer vaste grond onder mijn voeten. Ik ben eerst naar Chemainus gegaan. Dat is een stadje met schattige huizen en prachtige muurschilderingen. Ik heb daar 3 kwartier rond gelopen. Het begon toen erg te betrekken dus heb ik de auto weer opgezocht. Ik wilde via een weg meer van de kust af, naar mijn B&B rijden in Fanny Bay. Maar al snel was ik de weg kwijt, de weg stond niet meer aangegeven. Ik heb toen de tomtom aangezet en ben maar weer omgedraaid.

Onderweg heb ik veel roofvogels zien vliegen en ook een aantal herten (elk heten ze hier) gezien.

Het laatste half uur begon het te regenen, hopelijk is dat morgen weer beter, ook al hebben ze hier ook hard regen nodig.

Ik zit nu in de keuken van de B&B. Morgen krijg ik een ontbijtje van Joyce en Luke (hij is van Nederlandse komaf). Het is de enige lek waar ik een ontbijtje erbij krijg. Het is erg gezellig. Het is een hele rustige plek en ze hebben kolibrietjes in de tuin. Ie ga ik dus op de foto proberen te zetten.

Net heb ik voor morgen een cave tour geboekt, dat is hier vlak bij. Ik zal wel zien wat ik daarvoor en daarna nog ga doen. Dat is ook afhankelijk van het weer.