Wat een schitterende rit.

23 juni 2019 - Abbotsford, Canada

Zaterdag 22-6-2019                                                               Abbotsford

Als diner ben ik gisteren in de pub een burger gaan eten. Het enige dat daar wordt geserveerd. Erg lekker. Er waren ook vrienden van de eigenaar, Larry, die, net als ik, op doortocht waren. Zij kwamen uit Rocky Mountain House, net ten oosten van de Rocky Mountains, daar is een toegangsweg naar de Rockies. We hebben heel erg gezellig zitten praten, totdat ik rond half 8 de man met de hamer tegen kwam en de jetlag echt wel voelde. Het is in BC ook nog een uur vroeger dan in Alberta, dus eigenlijk moet je er een uur bijtellen.

Aangezien de deur van de cabin niet echt lekker open ging als je hem op slot deed, heb ik hem maar open gelaten na er één keer te zijn ingetrapt.

Ik ben eerst lekker gaan douchen en ben daarna mijn bedje in de cabin ingedoken.

Vannacht heb ik heel erg diep geslapen voor een aantal uur. Ik had om 8 uur gisteravond nog een trein gehoord, om kwart over 8 ben ik, met oordoppen in, in slaap gevallen. Ik kan mij heel erg vaag herinneren dat ik nog een keer iets heb gehoord, maar uiteindelijk werd ik om 3 uur wakker omdat ik naar de WC moest. Ik moest daarvoor naar buiten want de douche en WC waren in een ander gebouw. Daarna duurde het nog tot half 5 voordat ik weer insliep. Om 4 uur kwam er weer een trein langs. Ik had mijn oordoppen uitgedaan en een uur later werd ik wakker van een trein, na weer een uur te hebben geslapen was het weer raak. Ik ben toen maar mijn tas weer ingaan pakken. Het internet lag er uit en ook had ik dus geen verbinding, ook niet zo’n probleem, maar soms is het wel handig om wel verbinding te hebben.

Gisteravond was mij gezegd dat ik maar koffie moest komen drinken, dat heb ik dus gedaan om kwart voor 8. Daar zaten Leslie en John, de mensen uit Rocky Mountain House ook weer. Erg gezellig weer. De koffie is hier erg slap maar er waren andere gasten die de koffie bestempelde als de lekkerste die ze hadden gedronken tot nu toe.

Rond half 9 zat ik in de auto en na 5 minuten zag ik mijn favoriete vogel, de Bald Eagle, die hele grote adelaar met de witte kop. 10 Minuten later vloog er ééntje rond, die heb ik wel op de foto, maar je moet heel erg inzoomen om hem te kunnen zien. Binnen het kwartier heb ik dus 2 van die eagles gezien, fantastisch.

Ik ben Highway 5 helemaal afgereden, het suk vanaf Kamloops heet de Coquihalla highway en is heel erg indrukwekkend. Wat een prachtig stuk om te rijden. Rondom Kamloops was het wel een stuk drukker en het regende ook regelmatig. Ik kreeg dar wel weer verbinding met mijn telefoon, want er kwam een app-je binnen.

Ik wilde naar de Othello tunnels, daar had ik wel tijd voor. Mijn Tomtom bracht mij er netjes naar toe, Maar helaas was de hele parkeerplaats vol en er reden meer mensen rond die een plekje zochten. Ik en dus maar weer gegaan, ik ben via het stadje Hope gereden. Daar heb ik even getankt zodat ik dat morgen niet meer hoef te doen. De benzine was in Alberta op zijn goedkoopst CAD1,14 per liter, dat is ongeveer 80 eurocent. In Jasper, waar ik gisteren heb getankt was het 1

CAD 1,24 per liter, ongeveer 85 eurocent. Vandaag heb ik voor CAD1,27 per liter getankt en dat was redelijk goedkoop want ik heb ook voor 10 cent duurder gezien. Maar in vergelijking met Nederland…heel goedkoop.

In hope zag ik een mailtje van de B&B waar ik nu zit, hoe laat ik aan zou komen. Ik kreeg instructies toegestuurd zodat ik er in kon, ze hebben een slot met code. Ik heb een hele basement voor mij alleen, inclusief een keuken en ik had zelfs mijn was mogen doen. Ik had eigenlijk eieren moeten kopen, die had ik dan kunnen koken. Nu heb ik geen zin om er weer uit te gaan.

Morgen wil ik uiterlijk om 9 uur weg. Het is nog een uurtje rijden naar de ferry en ik wil er ruim op tijd zijn. Je moet er 30-60 minuten voor vertrek zijn, anders wordt je plaats vergeven. En er wordt in de zomermaanden veel aan de weg gewerkt, ik zag al aankondigingen dat er werkzaamheden waren en dus oponthoud.

Vanavond lekker relaxen met een boekje.

Als diner heb ik een salade die ik heb  gekocht. Lekker makkelijk.

Vandaag weer een prachtige rit gemaakt, wat zijn die bergen toch mooi en ook al reed ik op de snelweg, het was schitterend. Jammer dat ik niet naar de Othello tunnels kon maar er is altijd weer een volgende keer.

De wildlife van vandaag beperkte zich tot vogels, behalve kraaien en raven, ook veel kleine vogeltjes en een aantal roofvogels waarvan natuurlijk 2 bald eagles. Ook heb ik een paar herten gezien en een knaagdier. Helaas stak die laatste over terwijl ik er aan kwam en hij heeft de overkant niet gehaald, ik kon hem niet ontwijken, jammer genoeg. En er reed helemaal niemand achter mij dus hij had beter even kunnen wachten.

Ik ga zo eens kijken wat ik kan verwachten van de weergoden morgen.