Campbell River

1 juli 2019 - Campbell River, Canada

Zondag 30-6-2019                                                                       Campbell River

Gisteravond toch maar nog een whale watch tour geboekt, ik kan het niet laten. Deze keer vanuit Port McNeill, tussen Telegraph Cove en Port Hardy in, 200 km ten noorden van Campbell River, in het noorden van Vancouver Island. Omdat ik niet op de campsite verblijf moet ik $5 betalen om te parkeren en $5 om daar op te mogen stappen. Hopelijk ga ik voor dat geld veel wildlife zien morgen. Ik had eigenlijk een langere tour dan 3,5 uur willen doen, maar die was al vol voor morgen. Morgen in het Canada Day, een Nationale feestdag.

Vanmorgen heb ik eerst rustig ontbeten. Ik ben rond half 10 vertrokken om langs het water te lopen, er is een fiets/wandelpad langs de zee, die veel wordt gebruikt. Ik heb heel rustig gelopen en af en toe op een bankje gezeten. Ik had te weinig pijnstilling genomen en elke stap deed pijn. Uiteindelijk kwam ik uit in Willow Point, hier wordt elk jaar eind juni het transformations on the shore - chain saw carving contest gehouden. Er worden prachtige beelden gemaakt uit hout. Het was vorige week geëindigd maar natuurlijk stonden de beelden er nog. Door heel Campbell River zie je veel houten beelden staan van de competitie van afgelopen jaren, erg mooi. Ook zat er een Bald Eagle op een rots.

Na bijna 2,5 uur was ik weer terug. Eigenlijk wilde ik even plat maar mijn kamer was nog niet schoongemaakt en de dame was in de kamer naast mij. Ik ben toen maar in de auto gestapt en ben wat boodschappen gaan doen bij Walmart voor de lunch. Toen ben ik maar en stuk gaan rijden en wilde bij een picknick plaats gaan lunchen. De recreation area die ik tegenkwam bleek 2 km van de weg te liggen en was helemaal vol, ik ben toen maar weer gegaan en ben in het bos ergens gaan lunchen, wel in de auto want er stonden waarschuwingsborden dat er een beer in het gebied was. Na het eten ben ik weer terug gereden naar het motel, na eerst te hebben getankt bij het tankstation naast de deur.

Nu een uurtje plat en dan zo nog een stukje de andere kant op lopen langs de zee.

Ik ben alweer op de helft van mijn vakantie. De tijd gaat veel te snel.

Intussen is het 1,5 uur later. Het is schitterend weer, rond de 25 graden en zonnig en er wordt veel gewandeld en gefietst op deze zondag van het lange weekend. Ik ben inderdaad een heel stuk de andere kant opgelopen, langs het water. Ik kwam op de heen weg een oudere man tegen en op de terugweg kwam ik hem weer tegen en heb ik even met hem staan praten. Het was er één van de flauwe grapjes.

Onderweg heb ik 2 Bald Eagles gezien die gewoon in de boomtop zaten, langs de kant van de, drukke, weg. En een grote blauwe reiger.

Bij het tankstation heb ik even een ijsje gehaald, 2 grote chocolat chip cookies met ijs ertussen. Die heb ik voor de deur van mijn kamer op zitten eten. Ik zit op de eerste verdieping en er is een balkon voor waar ook een stoel staat voor als je wil roken, of n mijn geval, voor als ik mijn ijsje wil opeten met uitzicht.

Nu mijn diner eten, ik heb nog worteltjes, groentesap en 2 gare kipfilet, waarvan ik er nu één opeet en de ander meeneem voor morgen.

Mijn whale watchtour zal van 12.30-16.00 uur duren en ik moet nog 2 uur terug rijden. Ik neem dus lunch mee en misschien ook wat voor de terugweg, er zal onderweg niet veel meer zijn dan bomen en picknick plaatsen. Maar misschien is er bij de opstap haven ook wel wat te krijgen.

Morgenavond is er hier in Campbell River een groot vuurwerk vanwege Canada Day, ik ben dan zeker terug.

Vanavond alles klaar leggen wat ik morgen mee moet nemen.