Elk Falls Provincial Park en de was.

29 juni 2019 - Campbell River, Canada

Vrijdag 28-6-2019                                                                                       Campbell River

Vanmorgen werd ik om 8 uur wakker van hele harde regen op het dak.

Na rustig aan te zijn opgestaan, mijn was te hebben uitgezocht, ontbeten, ben ik rond kwart voor 10 richting de laundromat gereden. Het was intussen droog en ik zat te twijfelen of ik eerst naar Elk Falls Provincial Park zou gaan of eerst mijn was doen. Ik heb toch maar voor het laatste gekozen, het kan maar klaar zijn. Na een uur was mijn was gewassen, gedroogd en gevouwen.

Ik ben toen naar de supermarkt gegaan om wat te kopen voor de lunch en ben daarna naar het park gereden. Het was inmiddels 12 uur en ik begon trek te krijgen, dus heb ik mijn lunch (worteltjes met guacamole dip en brie) in mijn rugzak gedaan en ben gaan lopen naar de falls. Ik dacht dat ik vast wel bankjes of picknicktafels tegen zou komen. Dat bleek ook zo te zijn, maar tegen die tijd regende het, dus had ik niet echt veel zin om te gaan picknicken. Gelukkig had ik ook mijn  regencape in mijn rugzak gedaan en die heb ik toch maar aangetrokken. Waarschijnlijk ben ik zeer goed zichtbaar op foto’s van anderen, want het ding is knal rood 😊.

De suspension bridge en de uitzichtpunten waren prachtig. Er staan ontzettend hoge bomen hier, je voelt je dan heel erg klein. De trails zijn mooi onderhouden en ook de vele trappen zijn van stevig ijzer met antislip. Verder op kon je bij de rotsen bij de waterval komen. Er staat een groot waarschuwingsbord dat de rotsen glad zijn dus was ik extra voorzichtig waar ik liep, maar helaas was één plekje heel erg glad en ging ik onderuit, ondanks mijn wandelschoenen met goed profiel. Ik kwam vooral op mijn stuitje terecht en mijn been kwam onder mij. Gelukkig is er niks gebroken maar ik zit onder de blauwe plekken. Het grootste probleem is mijn stuitje, ik kan amper zitten en ook mijn rug en nek zijn pijnlijk. Morgen zal ik wel lekker stijf zijn, ik zal vast een paracetamolletje naast mijn bed leggen. Zo nog even wat stretchoefeningen doen, hopelijk helpt dat tegen de spierpijn morgen.

Na anderhalf uur was ik weer bij mijn auto en intussen regende het erg hard. Ik ben toen maar terug gereden naar mijn motel, dan kan ik de rest van de dag even rustig aan doen. Als het straks weer droger zou worden, kan ik altijd een stukje langs het water gaan lopen, ik hoef daarvoor alleen maar de weg over te steken. De rest van de dag kan ik lekker lezen en mijn foto’s een beetje ordenen.